Mesterséges Intelligencia a hangfelismerés szolgálatában

A beszédfelismerési technológiák az utóbbi években oly mértékben fejlődtek – a felhőalapú számítástechnikának is köszönhetően -, hogy az Amazon, a Google és az Apple által létrehozott virtuális asszisztensek hamar népszerűvé váltak a fogyasztók körében.

Mesterséges intelligancia

Ebből kifolyólag egyáltalán nem meglepő, hogy ez a nyelvi technológia a munkahelyeken is folyamatosan terjed. A beszédfelismerés legfontosabb felhasználási lehetőségei az irodákban először az alkalmazottak termelékenységének növelésében segít, és a munkafolyamatok automatizálását tűzte ki célul.

A Mesterséges Intelligencia (A.I.) technikák fejlesztésének hála a beszédfelismerő rendszerek pontossága jelentősen javult, a Google és más cégek már 95%-os pontossággal dolgoznak!
Ez egy nagyon hosszú folyamat volt, hogy idáig eljuthassunk az emberi hang felismerésében, de mára már fantasztikus eredményeket lehet elérni ezen a területen.

A vállalkozások számára a beszédtechnológiák felhasználásának négy fő lehetősége van:

  1. A „beszédből szöveg” technológiát használhatjuk olyan célokra, mint például az e-mailek diktálása. Ezek annál pontosabbak lesznek, minél többet használják őket.
  2. A „szövegből beszéd” módszernek hasznos előnyei vannak a mobil beállításokban, mint például a személyes podcastok (az RSS-hez hasonló szolgáltatás, mellyel a hanganyagokat akár internetkapcsolat nélkül is meghallgathatjuk) létrehozása a dokumentumok vagy jegyzetek áttekintése során.
  3. A „beszédfelismerés” lehetővé teszi a társalgási interakciókat virtuális asszisztensek segítségével, parancsok kiadásával, mint például a dokumentumok megkeresése vagy a naptár bejegyzések létrehozása.
  4. És végül, a „beszédelemzés” segíthet a vállalati „érzelemelemzésben”, amely hasznos lehet interjú során, vagy képzések esetén.

A fejlődés nagyobb mérföldkövei:

2011-ben az Apple elindította ‘Siri’-t, ami beszélgető interakciókat valósított meg, és a beszédtechnológiát a nagyobb tudatosság felé terelte.

2015-ben az Amazon létrehozta az ‘Echo’-t és az ‘Alexa’ virtuális asszisztensét, otthoni használatra, amely rendkívül népszerűnek bizonyult.

Nemsokkal később pedig az ‘Alexa for Business’ bemutatásával a munkahelyekre is betört. Azonban nem ő az egyedüli vállalat, ami az üzleti szféra virtuális asszisztensekkel történő megcélzását tervezi: a Cisco Spark Assistant, a Microsoft Cortana, a Voicera Eva, a Nuance Dragon és az IBM Watson Assistant szintén üzleti célokat szolgál ezen a területen.

A munkahelyi beszédfelismerési rendszerek után érdeklődő vállalkozásoknak számos kérdést fel kell tenniük, mielőtt továbblépnének ezen a területen. Az első és legfontosabb, hogy melyik céggel társul és melyik fejlesztéseit alkalmazza vállalatában. A legfontosabb felhő szolgáltatók – az Amazon, a Google, a Microsoft és az IBM – mind beszédtechnológiát nyújtanak, de mindegyiknek megvan a saját erőssége. Ezeket kell mérlegelni és kulcsfontosságú az is, hogy meghatározzuk azt, hogy mit szeretnénk elérni ezzel az újítással.

Mesterséges intelligancia

Bejegyzés megosztása

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Friss és érdekes információk

További híreink

Microsoft 365
Microsoft

Microsoft 365 bevezetés, üzemeltetés

Fedezd fel a Microsoft 365 világát a SYSolutions segítségével! Szeretnéd vállalkozásod hatékonyságát és együttműködési képességeit a csúcsra járatni? A SYSolutions itt van, hogy segítsen! Microsoft

Kérjen ingyenes árajánlatot vállalkozásának IT üzemeletetésére!

Célunk, az Ön vállalkozásának sikere.

small_c_popup.png

Miben segíthetünk?

Írja le kérdéseit, és beszéljünk róla

small_c_popup.png

Ajánlatkérés

Szeretné Ön is szakemberekre bízni vállalkozása informatikai hátterét?

Kérje díjmentes ajánlatunkat!